Πέμπτη, 11 Απριλίου 2013

Δυναμικά πλώρη για το λιμάνι Τυμπακίου

Ξεκάθαρα θέση υπέρ της δημιουργίας λιμανιού στο Τυμπάκι, το οποίο αναμένεται να προσφέρει νέες θέσεις εργασίας, πήρε ένα από τα έμπειρα στελέχη του χώρου της ακτοπλοΐας,
ο διευθύνων σύμβουλος της Minoan lines, Αντώνης Μανιαδάκης, και αυτό σε μια αρκετά κρίσιμη στιγμή και ενώ σήμερα αναμένεται να γίνουν νέες επαφές για το θέμα ενόψει και της καθόδου στην Κρήτη του γραμματέα της Ν.Δ., πρώην υπουργού και βουλευτή Ηρακλείου κ. Μανόλη Κεφαλογιάννη, ο οποίος, συνοδευόμενος από το γενικό γραμματέα Λιμένων Κώστα Μουτζούρη, θα επισκεφτεί τη Μεσαρά.
Μετά και από αυτές τις δηλώσεις του κ. Μανιαδάκη, τα βλέμματα στρέφονται στα όσα σήμερα θα ανακοινώσουν οι κ. Κεφαλογιάννης και Μουτζούρης, με το φάκελο "Λιμάνι Τυμπακίου", αν και χρειάστηκε να περάσουν 8 ολόκληρα χρόνια, να ανοίγει, ως φαίνεται, ξανά.
 

Οι επαφές

Ο γραμματέας της Ν.Δ. Μανόλης Κεφαλογιάννης και ο γ.γ. Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής Κώστας Μουτζούρης πρόκειται να επισκεφτούν σήμερα τον Κόκκινο Πύργο, ενώ εν συνεχεία θα βρεθούν στο έκτακτο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Φαιστού, προκειμένου να ενημερώσουν για το ποιες είναι οι άμεσες προθέσεις τους όσον αφορά στην από εδώ και πέρα πορεία του έργου.

«Ενημερωθήκαμε μόλις προχθές για την επίσκεψη του κ. Κεφαλογιάννη και του κ. Μουτζούρη και βρισκόμαστε εν αναμονή να δούμε τι ακριβώς έχουν να μας ανακοινώσουν», είπε η δήμαρχος Φαιστού Μαρία Πετρακογιώργη με αφορμή τη σημερινή επίσκεψη του κ. Κεφαλογιάννη και τις ανακοινώσεις στις οποίες αναμένεται να προχωρήσει όσον αφορά την εξέλιξη του έργου.
Σκοπός της κυβέρνησης είναι να στείλει το μήνυμα ότι το λιμάνι Τυμπακίου θέλει να προχωρήσει παράλληλα με το διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι, προκειμένου να βάλουν την Κρήτη σε μια άλλη αναπτυξιακή τροχιά. Ωστόσο, οι τοπικοί φορείς της περιοχής εμφανίζονται επιφυλακτικοί. Μέχρι στιγμής τηρούν στάση αναμονής, περιμένοντας να ακούσουν τις προθέσεις και τις προϋποθέσεις της κυβέρνησης.

Σημειώνεται ότι ο γ.γ. Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής κ. Μουτζούρης ήταν πρύτανης του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και είχε ασχοληθεί επισήμως με τις λιμενικές υπηρεσίες και το λιμάνι του Νότου στη Μεσαρά.
Σε αυτό το κλίμα προγραμματίζεται και το ταξίδι του στην Κίνα, από πλευράς της οποίας είχε εκδηλωθεί ενδιαφέρον για την επένδυση του διαμετακομιστικού κέντρου στο λιμάνι του Νότου.
 

Το σχέδιο

Αξίζει επίσης να τονιστεί ότι οι μελέτες του έργου είναι έτοιμες και το μόνο που μένει είναι να δημοπρατηθεί, εφόσον δοθεί και το "πράσινο φως" από τις τοπικές Αρχές. Υπενθυμίζουμε πάντως σε αυτό το σημείο ότι το αναπτυξιακό σχέδιο που προωθεί το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας όσον αφορά στο σημαντικό αυτό έργο αγγίζει σε κόστος το 1 δισ. ευρώ, και περιλαμβάνει τέσσερα αναπτυξιακά έργα διεθνούς εμβέλειας, αλλά και το άνοιγμα χιλίων νέων θέσεων εργασίας. Αφετηρία της επένδυσης, η οποία έχει προσελκύσει το επενδυτικό ενδιαφέρον Κινέζων, Νοτιοκορεατών, αλλά και πολλών εταιρειών από το Ντουμπάι, αποτελεί η δημιουργία διαμετακομιστικού κέντρου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, με δυνατότητα διακίνησης ενός εκατομμυρίου κοντέινερ ετησίως.
Σύμφωνα με το σχεδιασμό του έργου, όπως αυτός είχε διαμορφωθεί βάσει σχετικής προμελέτης το 2007, οι υπό μελέτη εγκαταστάσεις θα καταλάβουν περίπου 1.500 στρέμματα θαλάσσιου περιβάλλοντος και 100 στρέμματα χερσαίου περιβάλλοντος, ενώ οι λιμενολεκάνες θα εκτείνονται σε μια περιοχή 1.295 στρεμμάτων.

Όπως μάλιστα περιγράφεται στην προμελέτη, ο λιμένας στην πλήρη ανάπτυξή του θα περιλαμβάνει προσήνεμο μόλο και λιμενολεκάνη, με ωφέλιμο βάθος τα 18-19 μέτρα, όπου θα μπορούν να εξυπηρετούνται ταυτόχρονα έξι φορτηγά πλοία, ενώ στα ανατολικά του λιμανιού θα μπορούν να εξυπηρετούνται, σε ειδική ανεξάρτητη εγκατάσταση, δύο οχηματαγωγά πλοία.

Σε ό,τι αφορά παράλληλα τη μαρίνα για τα σκάφη αναψυχής, η οποία θα αναπτυχθεί δυτικά του εμπορευματικού λιμένα, θα μπορούν, όπως επισημαίνεται, να δένουν 400 περίπου σκάφη, μήκους ως και 15 μέτρων, και 50 μεγαλύτερα σκάφη, μήκους μέχρι 50 μέτρων. Όσο, τέλος, για το χερσαίο περιβάλλον, το οποίο θα καταληφθεί από το έργο, στην προμελέτη γίνεται λόγος για μια λεπτή παραλιακή ζώνη, σε συνδυασμό με την έκταση του δρόμου, που θα συνδέει το λιμάνι του Νότου με το Νότιο Οδικό Άξονα Κρήτης.

Αντώνης Μανιαδάκης: «Νέοι δρόμοι, νέες προοπτικές και νέες θέσεις εργασίας


«Την ώρα που μιλάμε για αναπτυξιακό έλλειμμα στην Κρήτη, η κατασκευή του λιμανιού του Τυμπακίου θα είναι μια πολύ σημαντική επένδυση, καθώς θα τοποθετήσει τη νότια Κρήτη στο χάρτη του παγκόσμιου διαμετακομιστικού εμπορίου με παράλληλη δρομολόγηση επιβατηγών οχηματαγωγών πλοίων όπως και κρουαζιερόπλοιων», ανέφερε συγκεκριμένα σε δηλώσεις του ο κ. Μανιαδάκης, εκδηλώνοντας έτσι τη θετική του πρόθεση απέναντι σε αυτό το τόσο πολυσυζητημένο θέμα.
Ο ίδιος, συνεχίζοντας, τόνισε ότι «η τοπική κοινωνία θα πρέπει να λάβει υπόψη ότι η Βενετία, η Γένοβα, η Μασσαλία, η Βαρκελώνη, το Λονδίνο, το Ρότερνταμ και η Κοπεγχάγη είναι οι ομορφότερες πόλεις της Ευρώπης, με τεράστια τουριστική ανάπτυξη, ενώ παράλληλα είναι και τα μεγαλύτερα λιμάνια της με απόλυτο σεβασμό στην προστασία του περιβάλλοντος και στην πολιτιστική τους κληρονομιά. Από καιρό έχω εκφράσει την άποψή μου για τη δημιουργία λιμένων στη νότια Κρήτη και για ισομερή ανάπτυξη ολόκληρου του νησιού.
Είναι μια πολύ θετική εξέλιξη για όλη τη Μεσαρά - και ιδιαίτερα του Τυμπακίου - που θα οδηγήσει στη δημιουργία εκατοντάδων νέων θέσεων εργασίας για τους κατοίκους της, ενώ μια τέτοια προοπτική ανοίγει νέους επιχειρηματικούς δρόμους για τον τουρισμό και την ακτοπλοΐα, συμβάλλοντας στην ενδυνάμωση του εμπορίου με τις χώρες της βόρειας Αφρικής με αύξηση εξαγωγών τοπικών γεωργικών, κτηνοτροφικών και άλλων προϊόντων προς αυτές».



Της Μαρίας Αντωνογιαννάκη-neakriti

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου